Wasabisnittar med räkor

Dessa snittar är livsfarligt goda, om man är en wasabiälskare

Ingredienser 8 snittar
500 g räkor
200 g färskost ex Philadelphia
2 tsk wasabi
2 msk hackad gräslök
1 tsk pressad citronsaft
salt och peppar (jag tog pepparmix)
8 skivor kavring
4 skivor vitt formbröd

Garnering
bladsallad
räkor
gräslök

1. Skala och hacka räkorna. Blanda färskosten med wasabi. Ta undan ca en fjärdedel av färskosten till garnering. Rör ner de hackade räkorna, gräslök, citronsaft, salt och peppar i resten av osten.

2. Bred ostblandningen med räkor på fyra skivor av kavringen och formbrödet. Varva kavring och vitt formbröd. Bred ostblandningen med wasabi på resten av kavringsskivorna och lägg de överst. Kantskär och skär snittar. Dekorera med små blad av sallad, räkor och gräslök.

Tips
Laktosreducerad/laktosfri:
Byt ut färskosten mot laktosfri créme fraiche
Mjölkproteinfri: Byt ut färskosten mot ett sojabaserat alternativ, ex sour supreme.
Glutenfritt: Ja, det finns ju glutenfritt bröd i frysdisken.

Jag valde att kantskära bröden innan jag bredde på ostblandningen. Dessutom hade jag vanlig Philadelphia utan wasabi i övers på toppen av snittarna.



Malin Stenberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0